REKLAMA

Czy można zarobić na emocjach piłkarskich, czyli o wykorzystywaniu symboli EURO

REKLAMA
Fot. Lidl.pl
Fot. Lidl.pl

Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach

Nie ulega wątpliwości, że zamieszczanie cudzego znaku towarowego podlegającego ochronie bez wymaganej licencji jest bezprawne i może narazić naruszyciela na odpowiedzialność prawną. Dlatego ważne jest, aby przed wyprodukowaniem serii koszulek czy breloczków zorientować się, czy zamieszczany na nich motyw nie jest objęty taką ochroną.

Powyższe nie oznacza jednak, że każde nawiązanie do motywów piłkarskich, a więc np. piłki, stadionu, murawy, czy Mistrzostw będzie niedozwolone. Wydrukowanie koszulek z opracowanym przez nas autorskim projektem nawiązującym tematycznie do Mistrzostw nie będzie naruszać prawa.

Podobnie rzecz będzie się miała z budowaniem np. kampanii reklamowej firmy nawiązującej do Mistrzostw. Budowanie takiej kampanii w oparciu o oficjalnie zastrzeżone symbole EURO, czy też poprzez tworzenie fałszywego wyobrażenia co do sponsorowania Mistrzostw będzie naruszać prawo. Jednakże samo nawiązywanie do ww. motywów piłkarskich, nawet gdy reklama ta skojarzeniowo będzie nawiązywała do EURO 2016 już niekoniecznie.

Autor: Magdalena Korol


logo duze niebieskie

IP Legal Adwokaci to kilkunastoosobowy, starannie dobrany zespół, który skupia zarówno adwokatów, radców prawnych, aplikantów i studentów, jak również doradców podatkowych. Zespół, który z sukcesem łączy prawnicze myślenie z biznesowym podejściem do Klienta.

Celem Kancelarii jest zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego podmiotom kreatywnym, począwszy od doradztwa w zakresie wyboru właściwej formy prowadzenia aktywności zawodowej, poprzez bieżącą obsługę prawną działalności gospodarczej, na pomocy prawnej na etapie spornym (przedsądowym i sądowym) i postępowaniu egzekucyjnym kończąc.

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Euro 2016

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES