REKLAMA

Jak głośne produkcje wpływają na kreowanie trendów i sprzedaż?

REKLAMA

Film Czarna Pantera, wytwórni Marvel Studios, zarobił ponad 500 milionów dolarów, zaledwie tydzień po premierze w Stanach Zjednoczonych. Nie powinno więc nikogo dziwić, że wywarł ogromny wpływ na popkulturę, a w świecie mody wywołał niemałe zamieszanie, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży afrykańskich marek.

Czarna Pantera była jedną z najbardziej wyczekiwanych premier roku, nie tylko przez fanów komiksu Marvela, ale także przez fanów mody. Po pojawieniu się dwuminutowego zwiastunu filmu, w sieci rozpoczęło się szaleństwo na punkcie stylizacji mieszkańców filmowego świata – Wakandy. Popularnym tematem dyskusji w social mediach okazał się wybór stylizacji na pokaz premierowy Czarnej Pantery, a Twitter podbijał hashtag #BlackPantherSoLit.

>>> Przeczytaj również: Dlaczego Anna Wintour i Donatella Versace odwiedziły papieską siedzibę

 Kostiumografka, Ruth Carter, musiała przejść przez długi proces tworzenia, by stylizacje bohaterów przyciągnęły tak liczne grono fanów mody afrykańskiej. Fikcyjny świat Wakandy potrzebował kostiumów, które wpiszą się w nastrój filmu, a równocześnie, nie zakłócą jego fabuły. Ruth Carter stwierdziła, iż tworząc stylizacje miała w głowie cztery hasła: piękny, pozytywny, przyszłościowy, kolorowy. Inspirowała się tradycyjnymi afrykańskimi wzorami, dodając im futurystycznego polotu. Większość stylizacji została wykonana jako połącznie starożytnej historii z najnowocześniejszą technologią. Zespół składający się z trzydziestu stylistów przemierzył świat od Nowego Jorku po Mumbai, by znaleźć biżuterię, szaty i suknie wpasowujące się w wizję Wakandy.
kadr z filmu “Czarna Pantera”

Fani Czarnej Pantery rozpętali szaleństwo w świecie mody. Produkcja Marvela zapoczątkowała nowe zainteresowanie modą afrykańską, co przyniosło wzrost zysku finansowego lokalnym projektantom mody, jak podaje „Houston Chronicle”. Kutula – butik znajdujący się w Los Angeles, prowadzony przez siostry Anuluoha, doświadczył szaleństwa związanego z najnowszą produkcją Marvela. Od razu, kiedy trailer został wydany, zaczęłyśmy dostawać wiadomości i telefony. Interesujący jest fakt, że ludzie dzwonili spontanicznie i niezależnie. Każda z osób podjęła samodzielną decyzję, by się do nas zgłosić – powiedziała właścicielka butiku. Crown Ruby Collections, inna afrykańska marka, bazująca w Los Angeles, doświadczyła wzrostu sprzedaży produktów o 25 procent od stycznia do teraz, a wszystko dzięki tłumom, które zapragnęły ubrać się na premierę Czarnej Pantery.

>>> Przeczytaj również: Propozycja na weekend: „The Place” Paolo Genovese

Michelle Dalton Tyree, redaktor naczelny internetowego magazynu „Fashion Trends Daily” podkreśla, że wzrost sprzedaży ubrań związanych z premierą filmu jest częstym zjawiskiem, szczególnie przy pomocy dobrego marketingu. Podobne szaleństwo w świecie mody wywołały filmy takie jak Wielki Gatsby czy Słodkie zmartwienia. Styl lat dwudziestych rodem z powieści Scotta Fitzgeralda zainspirował projektantów do tworzenia sukienek z frędzlami, z obniżonym stanem i sięgających przed kolano. Po premierze, na ulicach coraz częściej można było spotkać kobiety z fryzurami w stylu bob. Natomiast bohaterki amerykańskiego serialu Słodkie zmartwienia, w marynarkach, mini spodniczkach i podkolanówkach, wpłynęły na to, jak dziś postrzegamy modę lat dziewięćdziesiątych.

Kadr z filmu “Wielki Gatsby”

Przemysł rozrywkowy Dalton Tyree porównuje do maszyny, zarabiającej ogromne sumy. Nie ma w tym nic zaskakującego, gdyż w samym 2016 roku przyniósł zyski 180 bilionów dolarów. W przypadku Czarnej Pantery jest jednak inaczej. Fani nie tylko kupują produkty inspirowane filmem Marvela, oni kreują obecne trendy – twierdzi Tyree.

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES