REKLAMA

Co powinieneś wiedzieć o minionym sezonie London Fashion Week

REKLAMA

Londyn jest unikalny. Jest to świetne miejsce do życia i pracy. Jest dynamicznym centrum mody, biznesu i kultury. Nie mamy żadnych wątpliwości, że pokażemy go w najlepszej okazałości w ciągu najbliższych kilku dni. Tymi słowami premier Theresa May powitała przedstawicieli brytyjskiego przemysłu modowego na przeddzień otwarcia oficjalnego pokazu London Fashion Week.

Tegoroczna 64. edycja London Fashion Week jest wyjątkowa, ponieważ zaprezentowanych zostanie aż 83 kolekcji projektantów na SS17. Na scenie brytyjskiego święta mody pojawią się  m. in: MMC 6, Huishan Zhang, Molly Goddard, Teatum Jones, Mother od Pearl, Markus Lupfer, Christopher Kane oraz OSMAN. Po raz pierwszy w tym sezonie Burberry przedstawiło wspólnie damską i męską kolekcję. Fiodor Golan, House of Holland, TOPSHOP UNIőUE zaprezentują kolekcję see-now buy-now. A zwycięzca Woolmark Womenswear Joseph and Teatum Jones otworzył tegoroczną edycję LFW. Nietuzinkowe kolekcje zaprezentowali utalentowani studenci Royal College of Art i Central Saint Martins.

NewGen sponsorowany przez Topshop w  tym roku do grona wybitnych młodych talentów  zaprosił siedmiu obiecujących projektantów: Ashley Williams, Danielle Romeril, Faustine Steinmetz, Martę Jakubowski, Molly Goddard, Ryana Lo and Sadie Williams.

Po zakończeniu oficjalnego tygodnia mody w Saatchi Gallery odbywa się London Fashion Weekend, który jest doskonałym dopełnieniem i tłem dla BFC. London Fashion Weekend to przestrzeń zarówno wybiegów,jak i galerii sprzedażowych niezależnych i międzynarodowych marek. To właśnie tutaj podpisywane są kontakty, dzięki którym po pokazach generowane są zamówienia na ponad 100 milionów. Oprócz biznesowej strefy, London Fashion Weekend to także centrum paneli z ekspertami z różnych segmatów przemysłu modowego. W tym roku wiedzę oraz doświadczeniem podzielą się: projektantka Sophia Webster oraz Patrick Grant, redaktor mody “Lucy Walker”.

Tydzień mody to moment, w którym wszystko oprócz artystyczno-biznesowej machiny staje w miejscu. Każdy z fashion weeków posiada swój niepowtarzalny urok, jednak ten tydzień należy do Londynu, dlatego warto obserwować nietuzinkowe pokazy, nowe i młode talenty oraz znane marki, a przy tym wszystkim skupić się na czasami zapomnianym aspekcie mody – pięknie.

Autor: Sonia Przybył

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES