REKLAMA

#CareerMonday Twój profil w mediach społecznościowych może dziś być traktowany przez firmy jako zamiennik CV

REKLAMA

Wzrastająca liczba pracodawców bierze pod uwagę konta w mediach społecznościowych za istotną część procesu rekrutacji, dlatego warto poświęcić swój czas na zbudowanie swojej osobistej marki online. Nie znaczy to, że posiadanie tysięcy followersów na Instagramie jest ważniejsze niż zawodowe doświadczenie czy etyka pracy.

Specjalnie dla Was porozmawialiśmy ze specjalistami zarówno z redakcji, jak i firm rekrutacyjnych oraz specjalistami ds. social media, aby odpowiedzieć na nurtujące nas odwiecznie pytanie: jak dostać pracę przy pomocy social media? Zapoznajcie się z kilkoma wskazówkami, które pozwolą Wam dotrzeć do celu i zdobyć wymarzoną pracę.

Pracodawca z pewnością sprawdzi Twoje profile w mediach społecznościowych

Z perspektywy pracodawców media społecznościowe oraz portale o profilu zawodowym stanowią coraz większe źródło kandydatów. Social media pozwalają działać jak head hunter – twierdzi Paulina Łukaszuk Communication Manager z Hays Poland. Warto więc zwracać uwagę na treści, które publikujemy w sieci. Szczególnie ważne jest to w przypadku, kiedy szukamy pracy, w której będziemy nawiązywać bezpośrednie relacje z klientem i reprezentować go w branży.

Traktuj swój profil w social media jak CV. Pokaż to, co chcesz, aby dostrzeżono

Pamiętaj, że pracodawca nie tylko zerknie na Twoje zdjęcia umieszczane w Internecie, ale prześwietli wszystko co wstawiasz, a co najważniejsze – oceni. Artur Jabłoński, konsultant ds. e-marketingu wyraźnie podkreśla: publikuję treści, więc jestem. A każda z tych treści pokazuje lub kreuje jakąś część z nas. Rekruterzy bacznie przyglądają się komunikacji kandydatów(…). Coraz częściej jednak media społecznościowe są traktowane przez firmy jako zamiennik CV.

W zależności od stanowiska warto kreować swoją osobista markę na odpowiednich kanałach

W zależności od stanowiska wybierz drogę, którą chcesz promować siebie. Warto założyć konta na portalach takich jak Linkedin lub GoldenLine, dostarczających konkretnych informacji o kandydacie m.in. wykształcenie czy doświadczenie. Media lajfstajlowe, takie jak Snapchat czy Instagram są w stanie pokazać Twoją kreatywną stronę, niezwykle istotną w niektórych zawodach.

Nieważne, ile osób polubi Twój post, ważne jaki on jest

Artur Jabłoński trafnie zauważa, że nie trzeba być internetową sławą, by dostać ciekawą pracę. Myślę, że znaczenie mają inne czynniki: jakość wrzucanych treści, kultura dyskusji, panowanie nad własnym wizerunkiem. To pocieszające, że aby być docenionym przez potencjalnego pracodawcę nie trzeba mieć miliona followersów na Instagramie, ważne natomiast, aby umiejętnie promować swoje umiejętności i doświadczenie.

Fot. Sarah Lee/ The Guardian
Fot. Sarah Lee/ The Guardian

Pokaż mi swój profil, a powiem Ci kim jesteś

Pokaż się z jak najlepszej strony. Twój profil w mediach społecznościowych jest Twoją wizytówką kreującą Twój obraz. Nie bój się pokazać siebie, ale również nie pokazuj zbyt wiele. Gdzie więc leży cienka granica miedzy kiczem w sieci a tym, co wypada? Czy warto pokazywać się w mediach społecznościowych, czy lepiej ograniczyć swoją obecność? Ula Wiszowata, założycielka Fashion Biznes, doskonale spuentowała dzisiejszy temat, sugerując rozsądek i  twierdząc, że zdobycie pracy marzeń to przede wszystkim odrobienie pracy domowej, czyli znajomość marki. W końcu musisz wiedzieć dla kogo potencjalnie będziesz pracować. Śledzenie poczynań firmy w mediach społecznościowych to tylko jeden ze środków komunikacji i dodatkowy kanał z informacjami niezbędnymi do uzyskania wiedzy o firmie. Warto z niego korzystać również dlatego, że firmy coraz częściej poszukują kandydatów do pracy bezpośrednio w social mediach. Chcesz być wówczas jednym z pierwszych, który wyśle swoje CV – nie przegap tej okazji.

Autor: Monika Szabelska


OFERTY PRACY

  • SPS Polska Sp. z o.o.- Przedstawiciel Handlowy: Warszawa, Poznań i Kraków APLIKUJ
  • Pink Cigarette — Projektant — Warszawa APLIKUJ
  • 4F — Asystent Kupca— Kraków/ Wieliczka — APLIKUJ
  • MAJKA REINHARDT Sp.zo.o.Asystentka Sprzedaży Multibrandowy Showroom — Gdańsk APLIKUJ
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES