REKLAMA

#CareerMonday Dbaj o aktualizację CV tak samo, jak aktualizujesz status na Facebooku

REKLAMA

Witajcie w naszej specjalnej sekcji Kariera. W każdy poniedziałek serwujemy Wam dawkę inspiracji, nowe oferty pracy i przybliżamy Was do kadry kierowniczej sektora fashion w Polsce.

W ostatniej publikacji poświeciliśmy sporo uwagi mediom społecznościowym. Tym razem skupmy się na stworzeniu idealnego CV będącego oknem pozwalającym spojrzeć w Waszą przeszłość i drzwiami ku przyszłości.

Prawdopodobnie pierwsze CV stworzył Leonardo Da Vinci ponad 500 lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło, jednak nadal dobrze jest mieć poprawnie skonstruowane CV, które zwróci uwagę naszego potencjalnego pracodawcy.

Pracodawcy otrzymują średnio 60 aplikacji na ogłoszenie o pracę w ramach stanowisk o niskich kwalifikacjach i 20 aplikacji w ramach stanowisk wymagających wyższych kwalifikacji. Według badań Chartered Institute of Personnel and Development niemalże połowa kandydatów idealnie nadaje się do danej pracy. Wszystkie te informacje pokazują jak ważne jest CV, które będzie w stanie wyróżnić Cię z tłumu. Eksperci twierdzą, że istnieją pewne złote zasady na uzyskanie idealnego CV i nie mówimy tu tylko o dokładności czy gramatyce.

Stworzenie odpowiedniego CV może być trudne, zwłaszcza w wysoce konkurencyjnym świecie mody. Większość pracodawców z branży modowej spogląda na CV średnio od 10 do 30 sekund, więc to bardzo mało czasu, żeby zainteresować rekrutera. Konta na Instagramie czy Twitterze mogą być oknem, dzięki któremu można wyrazić siebie i stworzyć swoją #markę, jednak warto zainteresować się bardziej przyziemnymi sprawami, takimi jak dobrze skonstruowane CV.

Jak odcisnąć swój znak w pamięci potencjalnego pracodawcy i zachęcić go do dania nam szansy na rozwój w świecie mody?

Prostota i przejrzystość są w modzie

Postaraj się, aby Twoje CV było zwięzłe, przejrzyste i uporządkowane. Zawrzyj w nim najważniejsze informacje i postaraj się umieścić wszystko na jednej stronie. Niech będzie prosto i profesjonalnie. Jeśli nie masz doświadczenia na stanowisku, na które się ubiegasz zamieść inne doświadczenie, które będzie równie przydatne. Pracodawcy w tej branży poszukują różnorodnych umiejętności.

Niech literówki odejdą w zapomnienie #NieRobięBłędów

Wszelkie dokumenty zawierające najmniejszą literówkę trafiają do kosza. Skrupulatność jest na topie, więc przyłącz się do akcji #NieRobięBłędów i sprawdź kilka razy swoje CV zanim je wyślesz. Popraw niechlujne zdania i pokaż, że dbasz o szczegóły.

Wyróżnij swoje doświadczenie i pokaż swoją historię

Pokaż, jak angażujesz się w to, co kochasz. Zaprezentuj wachlarz swoich umiejętności i zróżnicowane aktywności, w które angażujesz się również w wolnym czasie. Udowodnij, że Twoja historia jest interesująca, nawet jeśli nie masz dużego doświadczenia. Pokaż czym się interesujesz oraz co lubisz i potrafisz robić, nigdy nie wiadomo co zainteresuje Twojego przyszłego pracodawcę. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić, gdyż może to być odebrane jako celowe „zapychanie” pustego miejsca.

Dbaj o aktualizację CV tak samo, jak aktualizujesz status na Facebooku

Zaktualizuj swoją ścieżkę rozwoju podczas aplikacji do nowej pracy. Zrób research, dostrzeż charakter, wartości i hasła, którymi posługuje się firma i postaraj się je przenieść na swoje CV. Takim zabiegiem pokażesz, że Ty i marka mówicie tym samym językiem, a owe porozumienie zaowocuje wspaniałą współpracą.

Nie przesadzaj z kreatywnymi wstawkami

Kreatywne CV ma w sobie pewien czar, jednak w ostatnich latach wyrastają jak grzyby po deszczu co czyni je pospolitymi. Szczypta kreatywności nie zaszkodzi, ale najlepiej będzie, jeśli Twoje portfolio będzie mówiło samo za siebie.

Skutecznie dotrzesz do swoich odbiorców, jeśli Twoja historia będzie czytelna, zróżnicowana, ale przede wszystkim prawdziwa. Pokaż kim jesteś, co potrafisz, zainteresuj potencjalnego pracodawcę małym skrawkiem tekstu reprezentującego Twoje „ja”. Pokaż, że warto dać Ci szansę.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES