REKLAMA

7 rad od kobiet sukcesu, które pomogą Ci w prowadzeniu biznesu

REKLAMA

Wielu z nas nie wyobraża sobie innej przyszłości niż bycie szefem w swojej własnej firmie. Łatwo powiedzieć, ciężej wykonać? Znamy to z własnego doświadczenia. Dlatego – w poszukiwaniu recepty na sukces – przyjrzeliśmy się działalności kobiet, które kierują prawdziwymi biznesowymi imperiami. Oto siedem rad, dzięki którym Wy także możecie stać się bizneswoman z prawdziwego zdarzenia.

Powiedz NIE słowu „NIE”

Sara Blakely założycielka Spanx – firmy bieliźniarskiej uwielbianej przez kobiety – na początku kariery wiele razy spotkała się z odmową i stanowczym „nie” wobec swoich pomysłów. Nie tylko jej to nie powstrzymało, ale stało się niezłym motywatorem do jeszcze cięższej i wytrwalszej pracy. Biorąc pod uwagę, że Spanxy opanowały kobiece szafy na całym świecie – upór chyba się opłacił.

Troszcz się o siebie

I to dosłownie! 8 godzin spokojnego snu, regularne posiłki i wysiłek sportowy powinny być stałym punktem w planie Twojego dnia. Potwierdza to Arianna Huffington – „matka” wirtualnego dziennikarstwa, założycielka portalu The Huffington Post, a także gorąca orędowniczka snu (polecamy TED Talks Jak odnieść sukces? Wyśpij się z jej wykonaniu). W wywiadzie dla magazynu “Forbes” Huffington stwierdziła: Ma to [troska o siebie] znaczenie dla przedsiębiorców z dużymi ambicjami, ponieważ w nowej definicji sukcesu budowanie i dbanie o kapitał finansowy to za mało. Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby chronić i pielęgnować kapitał ludzki. I my się pod tym podpisujemy.

Nie patrz na innych

W Twoim otoczeniu zawsze znajdą się osoby, które będą krytykować, wytykać błędy i porażki. Nie przejmuj się nimi. Sheila Lirio Marcela, założycielka i CEO portalu Care.com, zajmującego się usługami opiekunek do dzieci na początku swojej kariery wciąż słuchała „dobrych rad” od krytycznych kolegów. Dziś, wspominając tamte czasy przyznaje, że to dzięki wiarze we własne pomysły, autentyczności i działaniu według własnych zasad zaszła tak daleko.

Bądź optymistką!

Nastawienie do życia to kluczowy czynnik w rozwoju osobistym i zawodowym. Największe szanse na sukces daje realizacja planu, który jest jednocześnie Twoją pasją. Jak podkreśla światowej sławy projektantka i bizneswoman w jednym – Tory Burch – mimo wielu przeszkód, jakie mogą stanąć na drodze osobie dopiero zaczynającej przygodę z biznesem, łącząc pasję i pozytywne myślenie – przezwyciężysz każdą trudność.

Porażki przekuwaj w sukcesy

To, że potknięcia na drodze do wymarzonego biznesu się zdarzą – jest pewne. Ba, być może będzie ich więcej niż myślisz. Najważniejsze, jak mówi Diane von Furstenberg, to się nie poddawać i czerpać z porażek. Jedno potknięcie nauczyć może zdecydowanie więcej, niż łatwo odniesiony sukces.

Ucz się

Ta zasada pojawi się w każdym przewodniku, rozmowie czy spotkaniu z człowiekiem biznesu. Nieustanna edukacja jest kluczem do sukcesu. Co ważne – jak podkreśla Whitney Wolfe – twórczyni aplikacji randkowej Bumble i współzałożycielka Tindera – nie chodzi tylko o edukację w zakresie interesujących Cię tematów. Ucz się tego z czym masz problemy. Słyszysz „księgowość” i masz ochotę uciekać gdzie pieprz rośnie? Poczytaj przewodniki dla młodych przedsiębiorców, pogadaj ze znajomą księgową, zapisz się na weekendowy kurs podstaw. Może okaże się, że całkiem nieźle się w tym odnajdziesz?

Znajdź swojego mentora i inspiruj się nim

Jeżeli mierzysz wysoko – spoglądaj na tych, którzy osiągnęli już sukces i korzystaj z ich doświadczenia. W czasach, gdy dostęp do sieci mamy non stop, znalezienie informacji o naszym idolu to pestka. Czytaj wywiady, książki, oglądaj prezentacje, bierz udział w konferencjach, na których możesz spotkać swojego biznesowego mentora. To jedna z podstawowych rad, jakich udziela Maria Hatzistefanis, założycielka firmy kosmetycznej Rodial w swojej bestellerowej książce How To Be An Overnight Success.  Po lekturze wiemy, że rady Hatzistefanis warto wziąć sobie do serca.

>>> Przeczytaj również: Co powstrzymuje Cię od osiągnięcia sukcesu i jak to zmienić?

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES