jak napisać CV portfolio modowe

#CareerMonday 5 rad, jak napisać list motywacyjny, który da Ci pracę w branży modowej

Moda to Twoja największa pasja i od lat doradzasz wybór stylizacji klientkom popularnego butiku? A może zajmujesz się projektowaniem i masz już na swoim koncie pierwsze sukcesy? Niezależnie od tego czy jesteś visual merchandiserem, sprzedawcą czy projektantem, ten artykuł jest dla Ciebie! Podpowiemy Ci, w jaki sposób przygotować list motywacyjny, by otrzymać wymarzoną posadę w branży modowej. Do dzieła!

Postaw na kreatywność

Zarówno CV, jak i list motywacyjny, powinny być dowodem Twojej kreatywności. Praca w branży modowej wymaga nieszablonowego myślenia, odwagi i pomysłowości. Czarno-biały list motywacyjny, który doskonale sprawdzi się w przypadku kandydatury na stanowisko biurowe, tutaj nie wystarczy. Twoje dokumenty powinny być atrakcyjne wizualnie, spójne kolorystycznie i nietuzinkowe. Możesz nagrać list motywacyjny w formie filmu wideo, przygotować go w formie przykuwającej wzrok infografik etc. Inspiracji szukaj na branżowych portalach i serwisach związanych z zatrudnieniem. Zobacz, jak mogą wyglądać przykładowe szablony CV do branży modowej w artykule: InterviewMe  Szablony CV z artykułu są darmowe! Zainspiruj się nimi i przygotuj kreatywny szablon listu motywacyjnego.

Nie wstydź się swoich osiągnięć

W obecnej pracy osiągasz największe wyniki sprzedaży z całego zespołu? Pochwal się tym! Na doroczny bal, sukienkę Twojego autorstwa założyła znana aktorka? Napisz o tym! Nie ukrywaj swoich sukcesów i dokonań – nawet drobne mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnego pracodawcy. Wspominając o nich w liście motywacyjnym, nie obawiaj się reakcji rekrutera – to nie przechwałki, a realne powody, dla których warto podjąć współpracę właśnie z Tobą.

Bądź szczegółowy

Opisując swoje dotychczasowe doświadczenia, nie ograniczaj się do podania nazw zajmowanych stanowisk. Jeśli pracowałeś jako visual merchndiser, napisz dokładnie, dla ilu punktów projektowałeś aranżację. Jeśli jesteś projektantem, pochwal się, ile stworzyłeś kolekcji i dla jakich marek. Dlaczego to takie ważne? Bo w ten sposób pokażesz rekruterowi skalę swoich przedsięwzięć i wartość doświadczenia, które zdobyłeś do tej pory.

Pokaż swoją pasję

Jeśli interesujesz się modą, pokaż to! Pochwal się swoimi projektami, stylizacjami i aranżacjami. Opowiedz, jak rozwijały się Twoje zainteresowania, co zainspirowało Cię do rozwoju w tej branży. Jeśli pragniesz zostać sprzedawcą w butiku, ale brakuje Ci doświadczenia, przekonaj rekrutera, że dzięki swej pasji świetnie odnajdziesz się w nowej roli i umiejętnie doradzisz klientom dobór odpowiedniej odzieży.

Przyłóż się

Wiele osób sądzi, że nie warto przykładać się do listu motywacyjnego, ponieważ i tak nikt go nie przeczyta. Niesłusznie, ponieważ jego niedbałe przygotowanie może skutecznie pozbawić Cię szans na pracę marzeń. Zadbaj o najdrobniejsze detale: odpowiednie formatowanie tekstu, starannie dobrane słownictwo, poprawność językową i stylistyczną. Dokładność to cecha ceniona w każdej pracy i niezależnie od tego, czy zamierzasz zostać kupcem mody, czy product managerem, z pewnością Ci się opłaci. Przykładając się do tego zadania, dajesz potencjalnemu pracodawcy dowód swego zaangażowania i motywacji do pracy na danym stanowisku.

Od tego, jak będą wyglądały Twoje dokumenty aplikacyjne, zależy, czy zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. Pamiętaj, że na tym etapie rekrutacji, CV i list motywacyjny to jedyne narzędzia, którymi możesz przekonać do siebie rekrutera. Profesjonalny i przykuwający uwagę, to najlepszy sposób, by zyskać przewagę nad pozostałymi kandydatami i znacząco zwiększyć swoje szanse na pracę. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, co wpisać w CV i list motywacyjny, żeby dostać zaproszenie na rozmowę, odwiedź blog: https://interviewme.pl/blog.

Newsletter

FASHION BIZNES